رژیم کانادایی

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی یک رژیم لاغری نسبتا سریع است که با محدود کردن مصرف کالری و افزایش مصرف پروتئین، در مدت کوتاهی وزن شما را کاهش دهد. این رژیم در دنیا به نام رژیم متابولیسم هم شناخته می شود. این رژیم در دو نسخه ۱۳ روزه و ۱۵ روزه اجرا می شود که در ادامه به تفاوت ها و شباهت های آنها خواهیم پرداخت. طراحان این رژیم مدعی هستند، که در نتیجه ی این رژیم لاغری،  شما در کمتر از نصف ماه، ۱۰ کیلو لاغر می کند. مبدعان رژیم کانادایی، معتقدند که این برنامه غذایی، سطح متابولیسم بدن را در طول این مدت کوتاه به مقدار زیادی تغییر می‌دهد و می تواند چربیِ احشائی ( جربی تجمع یافته بین اندام های شکمی) را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

ویژگی ها و شباهت های رژیم کانادایی ۱۳ روزه و ۱۵ روزه:

 

– هر دو نسخه از این رژیم بسیار سخت و محدود کننده هستند و باید به طور دقیق از آنها پیروی شود.

– هر دو نسخه از این رژیم باعث شوک بدن می شوند و تغییر سریع متابولیسم بدن می شوند.

– هر دو نسخه از این رژیم منوهای تکراری و خسته کننده ای دارند واز این طریق سعی در ایجاد احساس بی میلی و بی توجهی نسبت به وسوسه های غذایی دارد.

– فرد طی این دوره ی ۱۳ تا ۱۵ روزه ممکن است دچار عوارض جانبی مثل خستگی، سرگیجه، ضعف، تپش قلب، کم خونی، ریزش مو، خشک شدن پوست، کاهش قدرت تمرکز و حافظه، عصبانیت، افسردگی و … شوند، اما با توجه به نتایج کاهشی آن در از دست دادن وزن، در این بازه ی زمانی، رژیم نسبتا پر طرفداری است.

– هر دو نسخه از این رژیم نباید بدون مشورت پزشک و برای افراد با شرایط پزشکی خاص مثل دیابت، فشار خون، بارداری، شیردهی، بیماران قلبی و … اجرا شوند.

– در هر دو نسخه از این رژیم، نباید بعد از پایان آن به الگوی غذایی قبل بازگشت. طی این دوره ۱۳ الی ۱۵ روزه ی رژیم کانادایی، بدن آماده ی پذیرش سبک زندگی و تغذیه ی جدید است. عادات اشتباه گذشته می بایست با عادات غذایی جدید و مناسب جایگزین شوند، در غیر این صورت در مدت کوتاهی بازگشت سریع وزن اتفاق می افتد.

 

تفاوت های رژیم کانادایی ۱۳ روزه و ۱۵ روزه:

چاقی و اسلیو معده

– نسخه ۱۳ روزه این رژیم فقط ۱۳ روز طول می کشد و در صورت تکرار آن باید حداقل ۶ ماه فاصله گذاشت.

– نسخه ۱۵ روزه این رژیم شامل ۱۲ روز منظم و ۳ روز نگهدارنده است که در این ۳ روز می توانید هر چیزی را به جز شکر و آرد مصرف کنید. این نسخه را می توانید هر ۲ ماه یک بار تکرار کنید.

– نسخه ۱۳ روزه این رژیم قول می دهد تا ۸ تا ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنید، در حالی که نسخه ۱۵ روزه این رژیم قول می دهد تا ۷ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنید.

– نسخه ۱۳ روزه این رژیم منوهای متفاوت تر و متنوع تری دارد، در حالی که نسخه ۱۵ روزه این رژیم منوهای تکراری و خسته کننده تری دارد.

 

با توجه به شباهت ها و تفاوت های بالا، می توانید بسته به هدف، زمان، شرایط و علاقه خود، از نسخه مناسب رژیم کانادایی استفاده کنید. اما به هر حال، این رژیم فقط برای موارد خاص و ضروری پیشنهاد می شود و نباید به عنوان یک الگوی غذایی دائمی در نظر گرفت. برای حفظ سلامت و تناسب اندام، بهتر است از رژیم های سالم و متعادل استفاده کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

 

آیا می توان با رژیم کانادایی کاهش وزن قابل توجه داشت؟

 

به طور کلی رژیم غذایی کانادایی برای افرادی مناسب است، که به دلایل مختلف می بایست در مدت کوتاهی کاهش وزن، داشته باشند. این دلایل می تواند مربوط به مناسبت های مختلف باشد و به عنوان یک راهکار پزشکی برای سلامتی یا آماده سازی قبل از جراحی زیبایی بدن، مثل ابدومینوپلاستی و جراحی های چاقی، به منظور کاهش حجم کبد، باشد. به طور میانگین در نتیجه ی رعایت کامل این رژیم تغذیه ای، تا ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن متداول است.

 

میزان کالری روزانه در رژیم کانادایی

 

میزان کالری دریافتی روزانه در رژیم کانادایی بستگی به جنسیت، سن، قد، وزن و فعالیت بدنی شما دارد. به طور کلی، این رژیم توصیه می‌کند که افراد کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز مصرف کنند. این رژیم شامل چهار گروه غذایی اصلی است: غلات، میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات و پروتئین‌ها. شما باید از هر گروه غذایی مقدار مناسبی را در طول روز بخورید.

چاقی و اسلیو و بای پس معده

ویژگی‌های رژیم کانادایی

 

این رژیم بر اساس رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و شامل مصرف زیاد سبزیجات، میوه‌ها، غلات، حبوبات، آجیل، مغزها، ماهی و روغن زیتون و کاهش مصرف گوشت است. این رژیم دارای منوهای ثابت و خاصی است که هیچ جایگزینی غذایی را قبول نمی‌کند. این رژیم باعث شوک بدن می‌شود و سطح متابولیسم بدن را تغییر می‌دهد. این رژیم بسیار سخت و زمان‌بندی شده است و کالری دریافتی شما را به حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری در روز محدود می‌کند. این رژیم برای سلامت قلب خوب است اما ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

رژیم کانادایی

 

قوانین کلی و اصلی رژیم غذای کانادایی به شرح زیر است:

– از مصرف مواد غذایی فرآوری شده، شیرین، نمکی و چرب خودداری کنید.

– از مواد غذایی تازه، سالم و متنوع برای تامین انواع مواد مغذی استفاده کنید.

– به نوشیدن کافی آب و مایعات برای حفظ تعادل بدن اهمیت دهید.

– به مصرف مقدار مناسب پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین و مواد معدنی در هر وعده غذایی توجه کنید.

– از مصرف الکل، سیگار و داروهای غیرضروری پرهیز کنید.

این قوانین به شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و از بروز بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب جلوگیری کنید.

عوارض رژیم غذایی کانادایی  و راهکار های پیشگیری از این عوارض کدام اند؟

رژیم غذایی کانادایی یک رژیم سریع و سخت است که قول می‌دهد در ۱۵ روز تا ۱۰ کیلوگرم وزن کاهش دهد. این رژیم بر اساس محدود کردن کالری و حذف برخی از گروه‌های غذایی استوار است. اما آیا این رژیم بدون عوارض است؟

بر اساس تحقیقات و گزارشات موجود، رژیم غذایی کانادایی ممکن است باعث شود:

– در صورت عدم توجه به مصرف مقادیر ضروری و روزانه ی پروتئین، بدن شما آب و ماهیچه از دست دهد، نه چربی.

– ممکن در صورت انتخاب غیر اصولی مواد غذایی مورد استفاده سطح قند خون شما نامتعادل شود و خطر دیابت را افزایش دهد.

– لازم است در طول این دوره ۱۳ الی ۱۵ روزه، مصرف مولتی ویتامین داشته باشید. در صورت عدم توجه به مصرف ویتامین های مورد نیاز برای بدن، ممکن است موها، پوست و ناخن‌های شما خشک، شکننده و ضعیف شوند.

– به مصرف کلسیم و منیزیم در رژیم غذایی خود توجه داشته باشید، زیرا ممکن است سلامت کبد، کلیه، استخوان و مفاصل شما به خطر بیافتد.

نکته: کاهش وزن به روش رژیم غذایی کانادایی اصلا برای افراد، با مشکلات زمینه ای مانند کم خونی، دیابت مناسب نیست. در صورتی که شرایط سلامتی خاصی دارید، حتما با پزشک تغذیه مشورت کنید.

کاهش وزن در نتیجه ی رژیم کانادایی غیر قابل بازگشت نیست!

پس از پایان رژیم،  احتمال بازگشت وزن به حالت قبل بسیار زیادتر از رژیم های لاغری متعادل است. بعد از این دوره ی ۱۵ روزه که بدن شما نسبت به دریافت کالری، محدود شده است، در صورتی که بعد از پایان رژیم، کالری مصرفی دوباره افزایش یابد، بدن با سرعت بیشتری وزن از دست رفته را جبران می کند! به همین دلیل، توصیه می‌شود اگر هنوز برای تغییرات قابل توجه روی سبک زندگی و تغذیه مطمئن نیستین، یا اضافه وزن بالا و بی ام آی ۳۲ به بالا دارید از رژیم غذایی کانادایی پرهیز کنید و به جای آن رژیم‌های سالم‌تر و متعادل‌تر را انتخاب کنید یا اینکه از روش های درمان قطعی چاقی مانند جراحی های کم تهاجم چاقی مثل بای پس معده و اسلیو معده استفاده کنید.

 

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کانادایی چه تفاوت ها و شباهت هایی با رژیم کتوژنیک دارد؟

رژیم غذایی کانادایی یک رژیم غذایی متعادل است که بر اساس پنج گروه غذایی ساخته شده است: مواد غذایی حاوی نشاسته، میوه ها و سبزیجات، لبنیات، گوشت و جایگزین های آن، و چربی ها و روغن ها. این رژیم غذایی به افراد توصیه می کند که از مقدار مناسب از هر گروه غذایی در هر وعده غذایی استفاده کنند و از مصرف بیش از حد شکر، نمک، و چربی های اشباع شده خودداری کنند.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پایین کربوهیدرات و بالا چربی است که باعث می شود بدن به جای قند، از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده کند. این رژیم غذایی محدود کننده است و بسیاری از مواد غذایی را حذف میکند، مانند غلات، حبوبات، مواد قندی، برخی از میوه ها و سبزیجات، و لبنیات.

شباهت رژیم کانادایی و کتوژنیک

رژیم غذایی کانادایی و رژیم کتوژنیک در برخی جنبه ها شباهت دارند، مانند تأکید بر مصرف پروتئین های با کیفیت و چربی های سالم، و تشویق به فعالیت بدنی منظم. اما در بسیاری از جنبه ها نیز با هم تفاوت دارند، مانند مقدار و نوع کربوهیدرات ها، تنوع غذایی، و پایدار بودن در بلند مدت. بسته به هدف، سلامت، و سلایق شخص، هر دو رژیم غذایی ممکن است مناسب یا نامناسب باشند.

رژیم کانادایی برای چه افرادی مناسب است؟

این رژیم برای افرادی مناسب است که:

– به دنبال یک روش سریع و موقت برای کاهش وزن هستند.

– مشکل خاصی در سوخت و ساز بدن ندارند.

– قادر به تحمل محدودیت‌های شدید غذایی هستند.

– تحت نظارت پزشک خود هستند و در صورت نیاز، مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند.

این رژیم برای افرادی مناسب نیست که:

– مبتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی، دیابت، فشار خون، گلوکوم و غیره هستند.

– باردار یا شیرده هستند.

– دچار اختلالات پرخوری عصبی یا اضطراب هستند.

– سطح فعالیت بدنی بالایی دارند و به انرژی زیاد نیاز دارند.

رژیم کانادایی ۱۵ روزه؛ دستورالعمل کامل برای لاغری سریع

این رژیم بر اساس این است که شما کربوهیدرات‌های خود را کاهش دهید و پروتئین‌های مصرفی خود را افزایش دهید. شما باید در طول روز ۵ وعده غذایی داشته باشید و بین هر وعده ۴ ساعت فاصله بگذارید. همچنین باید آب زیاد بنوشید و نوشیدنی‌های شیرین و الکل را قطع کنید.

تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت قرمز، سبزیجات تازه، سالاد، پنیر، نان سبوس‌دار و میوه‌های کم قند از جمله غذاهای مجاز در این رژیم هستند. اما برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان سفید، شکر، شیرین‌کننده‌ها، چربی‌های حیوانی و محصولات نشاسته‌ای باید از رژیم شما حذف شوند. این رژیم ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن زیاد شود، اما معایبی هم دارد:

اول اینکه ممکن است شما را خسته کند. دوم اینکه ممکن است شما را از مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند. سوم اینکه ممکن است وزن شما بازگشت داشته باشد، چون غذاهای تکراری خسته‌کننده هستند. پس قبل از شروع این رژیم حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

کالری چیست؟

رژیم کانادایی چگونه کار می کند؟

رژیم کانادایی بر اساس اصل سوخت و ساز بدن است. با مصرف سوپ کاهش وزن، بدن شما به مقدار زیادی آب، فیبر و ویتامین نیاز دارد که باعث افزایش سوخت و ساز و سوزاندن چربی ها می شود. همچنین با محدود کردن مصرف نشاسته، قند و چربی، بدن شما از ذخیره چربی جلوگیری می کند.

کامل ترین نسخه رژیم کانادایی در ۱۵ روز

برای اجرای این رژیم، شما باید هر روز سوپ کاهش وزن را در هر وعده غذای خود بخورید. این سوپ را می توانید با استفاده از مواد زیر درست کنید:

 

– ۶ عدد پیاز

– ۲ عدد فلفل دلمه ای

– ۱ عدد کلم

– ۱ عدد هویج

– ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– نمک، فلفل، زیره و زعفران به مقدار لازم

– ۲ لیتر آب

 

ابتدا پیاز ها را خرد کنید و با روغن زیتون تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای، کلم و هویج را خرد کنید و به پیاز ها اضافه کنید. نمک، فلفل، زیره و زعفران را هم به مواد بریزید و با آب بپوشانید. سوپ را به جوش بیاورید و بعد از آن حرارت را کم کنید و تا زمانی که سبزیجات نرم شوند بپزید.

هر روز این رژیم، یک گروه خاص از غذاها را می توانید به سوپ خود اضافه کنید. برنامه غذایی رژیم کانادایی به شرح زیر است:

رژیم لاغری اصولی و بی ضرر چه ویژگی هایی دارد؟

روز اول: میوه های تازه به جز موز و انگور

روز دوم: سبزیجات تازه یا پخته به جز ذرت و نخود

روز سوم: میوه ها و سبزیجات به جز موز، انگور، ذرت و نخود

روز چهارم: موز و شیر یا ماست

روز پنجم: گوشت سفید (مرغ، بوقلمون، ماهی) و گوجه فرنگی

روز ششم: گوشت سفید و سبزیجات

روز هفتم: برنج قهوه ای و سبزیجات

 

این برنامه را می توانید تا پایان ۱۵ روز تکرار کنید .

یک نمونه از برنامه هفتگی رژیم غذایی کانادایی

برای پیروی از این رژیم، شما باید سه وعده غذای صبحانه، ناهار و شام را با توجه به منوهای مشخص شده مصرف کنید. هرگز از منو خارج نشوید و جایگزین نکنید. همچنین باید آب زیاد بنوشید و قند و شکر را حذف کنید. فقط ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری در روز دریافت کنید. اگر احساس گرسنگی دارید، چای سبز یا قهوه بدون قند بخورید.

برای مثال، منوی روز اول رژیم به شرح زیر است:

صبحانه: ۱ فنجان قهوه + ۱ حبه قند

ناهار: ۲ عدد تخم مرغ + ۲۰۰ گرم سالاد سبز

شام: ۲۰۰ گرم استیک گوساله + سالاد سبز

رژیم غذایی کانادایی یک رژیم کاهش وزن سریع است که می‌تواند شما را در مدت ۱۵ روز تا ۱۰ کیلوگرم لاغر کند. این رژیم بر اساس مصرف غذاهای پروتئینی و کم چرب است و هیچ جایگزینی غذایی را قبول ندارد. در ادامه، یک نمونه از برنامه هفتگی این رژیم را برای شما آورده‌ایم.

روز اول:

صبحانه: یک لیوان اسموتی قرمز (توت فرنگی و کرن بری)، یک نان تست

ناهار: یک فنجان پنیر، یک سیب

شام: یک فنجان برنج قهوه‌ای، یک کاسه سبزیجات سرخ شده

روز دوم:

صبحانه: املت، بیکن، نان تست، یک فنجان چای

ناهار: یک فنجان توت، یک فنجان شیر کم چرب

شام: یک کاسه سوپ سبزیجات، یک تخم مرغ آب پز، یک نان تست

روز سوم:

صبحانه: ۲ تخم مرغ آب پز، ½ گریپ فروت / ½ فنجان توت، یک نان تست، یک فنجان چای

ناهار: یک کاسه سالاد

شام: سینه مرغ پخته شده، یک کاسه سالاد

روز چهارم:

صبحانه: ۱ فنجان قهوه بدون شکر و ۱ قطعه نان سبوس‌دار

ناهار: هر مقدار ماست کم چرب و میوه خورده شده

شام: ۲ تخم مرغ آب‌پز، ۱ قطعه پنیر کم‌چرب و سبزیجا

روز پنجم:

صبحانه: هر مقدار هویج تازه خورده شده

ناهار: سینه مرغ بدون پوست با سالاد سبز

شام: هر مقدار ماهی پخته با سالاد سبز

روز ششم:

صبحانه: هر مقدار هویج تازه خورده شده

ناهار: سینه مرغ بدون پوست با سالاد سبز

شام: هر مقدار ماست کم چرب و میوه خرد شده

روز هفتم:

صبحانه: هر مقدار میوه خرد شده

ناهار: هر مقدار استیک گوشت گاو با سالاد سبز

شام: هر غذای دلخواه به جز شیرینی و نوشیدنی‌های شیرین

این برنامه را می‌توانید برای ۱۵ روز تکرار کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این رژیم بسیار سخت و محدود کننده است و ممکن است عوارض جانبی مانند خستگی، سردرد، ضعف، کمبود ویتامین و مواد معدنی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد. بنابراین، قبل از شروع این رژیم، حتما با پزشک مشورت کنید و در صورت احساس هرگونه ناراحتی، آن را متوقف کنید.

این رژیم ادعا می کند که می تواند شما را در یک هفته ۵ کیلوگرم کم کند. اما آیا این رژیم واقعا برای افراد با چاقی مفرط تاثیر گذار است؟

به طور کلی، رژیم هایی که محدودیت شدید در کالری و گروه های غذایی دارند، برای سلامتی خطرناک هستند. این رژیم ها ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شوند، اما در بلند مدت باعث کمبود مواد مغذی، اختلالات خواب، خستگی، سردرد، تغییرات خلق و خو و عود وزن می شوند. برای افراد با چاقی مفرط، این رژیم ها حتی می توانند باعث مشکلات قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سکته مغزی شوند.

پس رژیم کانادایی برای افراد با چاقی مفرط تاثیر گذار نیست. برای کاهش وزن به صورت سالم و پایدار، بهتر است از رژیم های تعادل بخشیده و فعالیت بدنی منظم استفاده کنید.

 آیا رژیم کانادایی سالم است؟

باید گفت که رژیم کانادایی چندین نسخه دارد و بعضی از آن‌ها شامل محدودیت‌های شدید غذایی هستند.

این رژیم ممکن است در مدت کوتاه باعث کاهش وزن قابل توجه شود، اما به دلیل عوارض جانبی مثل خستگی، سرگیجه، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، خطر آسیب به عضلات و کبد، بازگشت سریع وزن و … توصیه نمی‌شود. به همین دلیل، پزشکان و متخصصان تغذیه به افراد پیر، باردار، شیرده، دارای بیماری‌های قلبی، عروقی، کلسترول، فشار خون، دیابت و … این رژیم را توصیه نمی کنند.

پس جواب سوال این است که رژیم کانادایی در صورتی که به صورت منطقی و متعادل باشد و شامل تغذیه سالم و کافی باشد، می تواند برای سلامتی مناسب باشد. اما در صورتی که به صورت سختگیرانه و نامتعادل باشد و شامل کاستی های غذایی باشد، می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

چرا رژیم کانادایی برای افراد با بی ام آی ۳۲ به بالا مناسب نیست؟

افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، بعید است تا با استفاده از این روش بتوانند کاهش وزن پایداری داشته باشند، محدود کردن شدید کالری مصرفی می تواند بدن را با چالش مواجه کند. برای مثال فردی که ۴۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد، وقتی به تیتر های جذاب رژیم های کاهش وزن کوتاه مدت، با کاهش وزن قابل توجه، مواجه شوند و به این فکر کنند که با ۶ دوره رژیم غذایی کانادایی موفق به کاهش وزن قابل توجه خواهند بود. اما واقعیت این است که طبق مطالعات انجام شده، فقط ۰٫۰۳ درصد از افراد با بی ام آی ۳۲ به بالا موفق به کاهش وزن تا بی ام آی طبیعی ۲۴ شده اند. نهایتا با کاهش و افزایش های متعدد وزن، باعث افزایش شل شدگی پوست و استرچ مارک های متعدد می شوند و بازگشت سریع وزن را تجربه خواهند کرد. اگر به دنبال راه حل قطعی درمان چاقی خطرناک و کنترل نشده ی خود هستین، مشتاقیم تا اطلاعات جامعی راجع به جراحی باریاتریک، اسلیو و بای پس معده با شما به اشتراک بگذاریم.

 

عمل جراحی لاغری (اسلیو و بای پس معده)

 

 

عمل جراحی لاغری یک روش درمانی است که با ایجاد تغییردر ساختار دستگاه گوارش، باعث کاهش وزن و بهبود شرایط سلامتی مرتبط با چاقی می شود. این عمل ها معمولاً برای افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۳۲ دارند و نتوانسته اند با رژیم غذایی و ورزش وزن خود را کنترل کنند، توصیه می شوند. عمل جراحی لاغری به عنوان یک روش قطعی برای درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به طور کلی، عمل های جراحی لاغری به دو دسته تقسیم می شوند: عمل های کاهش حجم معده (Restrictive) و عمل های کاهش جذب غذا (Malabsorptive). عمل های کاهش حجم معده با کوچک کردن اندازه معده، باعث محدود شدن مقدار غذای قابل دریافت توسط بدن می شوند. عمل های کاهش جذب غذا با ایجاد تغییراتی در مسیر حرکت غذا از معده به روده، باعث کاهش جذب کالری و مواد مغذی از غذا می شوند.

 

بین این دو دسته، عمل های کاهش حجم معده (کوچک کردن معده) رایج تر هستند. دو نوع از این عمل ها عبارتند از:

عمل اسلیو معده (Sleeve Gastrectomy):

در این عمل، حدود ۸۰ درصد از حجم معده بریده و خارج می شود و فقط یک لوله باریک به نام اسلیو باقی می ماند. این عمل باعث کاهش ظرفیت معده و در نتیجه سیر شدن سریع تر فرد پس از خوردن غذای کمتر می شود. همچنین با بریدن بخش هورمون تولید کننده گرلین (Hormone Ghrelin)، باعث کاهش احساس گرسنگی نیز می شود. راجع به تغذیه بعد از اسلیو معده بیشتر بدانید.

عمل بای پس معده (Gastric Bypass):

در این عمل، قسمت بالای معده به صورت جداگانه قطع و به قسمت پایین روده رابط شده است. در نتیجه، غذا از قسمت بزرگتر معده و بخشی از روده کوچک عبور نمی کند و جذب کالری و مواد مغذی کاهش می یابد. این عمل همچنین باعث تغییر در هورمون های گوارشی می شود که می تواند به کنترل قند خون و افزایش سیری کمک کند.

اسلیو بهتر است یا بایپس؟ بررسی و مقایسه مزایا و معایب اسلیو معده و بای پس معده+ مقایسه این دو روش!

این دو عمل جزو رایج ترین و موثرترین روش های جراحی لاغری در دنیا هستند. البته عمل های دیگری نظیر بالون معده، حلقه معده نیز در گذشته پر طرفدار بودند ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب بهترین روش جراحی لاغری برای خود، بهتر است با دکتر یاسر کبیری زاده متخصص جراحی چاقی و لاپاروسکوپی پیشرفته، مشاوره کنید و از شرایط، عوارض و نتایج هرعمل آگاه شوید.

منابع:

برای دیدن منوهای دقیق هر روز، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

 

[۱] https://quickfit.ir/Canadian-diet

[۲] https://fitamin.ir/mag/canadian-15-days-diet-full-information/

 

1 دیدگاه برای “رژیم کانادایی

  1. اشتراک‌ها: قرص لاغری - دکتر یاسر کبیری زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی